MDF از جمله فرآوری های مصنوعی چوب بوده که از فیبرهای نیمه فشرده ساخته میشود. این چوب مصنوعی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و سطح آن کاملاً صاف و متراکم می باشد. لازم به ذکر است که در مقایسه با نئوپان از مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار است. چگالی ورق های MDF بسیار بالا و در تمامی سطوح آن یکسان میباشد، از این رو خواص فیزیکی و مکانیکی آن ها نسبت به فیبرهای چوبی دیگر بهتر است. درب ام دی اف یکی از محبوب ترین مدل های درب داخلی می باشد. قیمت درب ام دی اف اتاق بسته به مدل درب و ابعاد آن متغیر است. دربهای ام دی اف از سری محصولات محبوب و ارزان در زمینه درب اتاقی می‌باشند.

برای اطلاع از لیست قیمت با همکاران ما در فروشگاه درب امن تماس بگیرید.

درب MDF

درب MDF یکی از انوع مختلف درب داخلی ساختمان درب امن می باشد. که دارای کیفیت مناسبی برای ساختمان های اداری و مسکونی می باشد. رویه MDF درب MDF دارای ضخامت ۶ میلی متر می باشد. در دو طرف درب دو لایه MDF 5 میل استفاده می شود و یک روکش با ضخامت ۱ میلی متر بر روی MDF با چسب 
مقاومت بالای درب و استفاده از روکش PVC و روکش چوب با رنگ پلی استر از مزایای درب MDF می باشد. ساختار داخلی درب از چوب روس خشک شده و هانی کام می باشد. رویه های درب ضد سرقت و درب های داخلی راشا در از کشور ترکیه وارد می شوند. یرآق درب ضد سرقت برند کاله ترکیه می باشد و دارای دو نوع قفل ۷ و ۱۴ زبانه می باشد.پرس می شود.
دمای اتصال روکش با MDF در حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد می باشد. دو نوع رویه برای درب اتاق MDF و درب سرویس MDF مورد استفاده قرار می گیرد. یک نوع MDF با روکش PVC می باشد و نوع دیگر آن درب ام دی اف با روکش ملچ و راش با رنگ های پلی استر می باشد. درب MDF دارای تنوع مختلفی می باشد که درب های دو قاب و سه قاب از انواع پر فروش درب های MDF می باشد.

درب MDF : درب ام دی اف اتاقی

بطور کلی درب MDF یا درب ام دی اف برای ساخت درب های داخلی ساختمان اعم از درب های اتاقی و مستر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد استاندارد دقیق برای درب MDF و درب اتاقی وجود ندارد ولی بطور کلی درب MDF با عرض ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر ساخته می شود. طول درب ام دی اف نیز متناسب با طول دیوار ساخته می شود. معمولا برای خانه هایی که دیواری بلند دارند از درب MDF با طول ۲۱۰ تا ۲۱۵ سانتی متر و برای ساختمان های معمولی درب MDF با طول ۲۰۲ تا ۲۰۵ سانتی متر ساخته می شود.

البته باید بیان شود که درب MDF با چهارچوب چوبی نیاز به فضای بزرگتری برای استفاده به عنوان درب اتاقی دارد. معمولا برای بازشو ۸۵ سانت درب MDF ابعاد پشت تا پشت چهارچوب چوبی درب ام دی اف باید ۹۵ سانتی متر باشد. نصب درب MDF هم با فوم فشرده پلی اورتان قابل انجام است. درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز با یرآق متفاوتی نسبت با لنگه درب معمولی دارد. برای نصب درب ام دی اف بر روی چهارچوب فلزی از لولا جوشی چهارچوب فلزی استفاده می شود. و برای نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی متناسب با نوع تولید درب از لولا تخت و قابلمه استفاده می شود. نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز به نصاب های ماهر و دوره دیده دار دارد و با نصب درب MDF بر روی کلاف فلزی متفاوت است.

درب اتاق MDF

معمولا درب اتاقی ام دی اف در سایزهای متنوع تولید می شود. متاسفانه در ایران استاندارد دقیقی برای عرض درب اتاق وجود ندارد و در صورت وجود استاندارد هیچ گونه قابلیت اجرایی ندارد. به همین دلیل است که در یک ساختان واحد تمام ابعاد درب اتاقی با همدیگر متفاوت می باشند. معمولا محدوده ی عرضی ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر را برای درب اتاق در نظر می گیرند. البته باید بیان شود که در سال های اخیر طول درب اتاقی در برخی پروژه های لوکس به بیشتر از ۲٫۴۰ متر رسیده است و در حقیقت طراحان این خانه ها بر این باور هستند که افزایش قدی طوب درب اتاق ام دی اف بخصوص با روکش های چوبی یا رنگ سفید برآق یا رنگ مشکی برآق می تواند زیبایی باشکوهی را به مجموعه بدهد...

زمان ساخت درب اتاق معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ روز زمان نیاز دارد. البته باید بیان شود با توجه به مدل درب اتاق و میزان برجستگی یا نوع طرح و رنگ مورد استفاده زمان ساخت درب اتاق متفاوت می شود. از منظر دکوراسیون داخلی معمولا رنگ درب اتاق و درب های داخلی با قرنیز و کابیت هماهنگ می شود. در خانه هایی که متراژ کوچکتری دارند بیشتر از رنگ های روشن درب اتاق استفاده می شود. درب اتاق شیشه خور نیز از دیگر محصولات مجموعه می باشد که قاب های شیشه ها تک قاب و دو قاب و سه قاب می تواند تولید شود. 

..درب ام دی اف ارزان

درب اتاق ام دی اف روکش پی وی سی

برای ساخت درب اتاق ام دی اف روکش پی وی سی معمولاً ابتدا طرح مورد نظر برای درب را به وسیله دستگاه سی ان سی روی ورق های ام دی اف خام با ضخامت های مورد نظر اجرا می شود و سپس با استفاده از این ورق  درب به مرحله تولید می رود و پس از ساخت درب اتاقی ام دی اف روکش پی وی سی ، درب ساخته شده را برای وکیوم کردن درب روکش پی وی سی وارد دستگاه ممبران می شود و روکش های پی وی سی با ضخامت های 0.2 یا 0.4 میلی متر بر روی درب وکیوم می شود به طوری که پی وی سی به طور کامل در تمامی شیارها حرکت کرده و پس از روکش کردن درب ام دی اف طرح اجرا شده با دستگاه سی ان سی کاملاً مشاهده می شود. از محصولات درب پی وی سی هم بازدید بفرمایید.

انواع MDF موجود در بازار ایران عبارتند از:

  1. MDF خام
  2.  MDF روکش ملامینه و کاغذی
  3.  MDF روکش PVC
  4.  MDF روکش چوب


MDF روکش چوب

بیشترین استفاده از درب های روکش چوب مربوط به درب های ام دی اف(MDF) روکش ملچ می باشد.که ورق های مسطح آن با ابعاد 220*122 در بازار عرضه می شود.نکته قابل توجه در مورد MDF روکش چوب در این است که در گذشته و به طور محدود در حال حاضر روکش های جوب با ضخامت های کمتر از یک میلی متر بر روی نئوپان و یا MDF پرس می شد و در ساخت مبلمان و درب ازآن استفاده می کردند.که عمل پرس کردن روکش چوب در کارگاهها نیز قابل انجام می باشد. اما در حال حاضر ورق های MDF روکش چوب که عمدتا روکش ملچ نیز می باشند درکارخانه بدین صورت تولید می شوند که عملا می توان گفت ازخمیر چوب کاغذهایی با رگه های چوب تقریبا منظم تولید و بر روی MDF کشیده می شود.قیمت ورق های MDF روکش چوب از این دست پایین تر از سایر MDF های روکش چوب می باشد.و بیشتر برای تولید درب های داخلی از آن استفاده می شود.لازم به ذکر است که در تولید درب های ضد سرقت ترک و ایرانی از MDF های با روکش طبیعی جوب استفاده می گردد.

آشنایی با درب MDF روکش PVC

راشا در تولید کننده انواع درب روکش پی وی سی (PVC) می باشد . این درب ها از جنس ام دی اف می باشد که روکش آن از جنس پی وی سی (pvc) می باشد که درب "ام دی اف" روکش پی وی سی بیشتر به عنوان "درب ورودی" یا درب آپارتمان کاربرد دارد .

درب MDF روکش ملامینه و یا کاغذی

 ورق های mdf  روکش ملامینه یا کاغذی که در ساخت درب mdf استفاده می شود دقیقا همان ورقهای مورد استفاده در کابینت ومبلمان اداری است . اما در صنعت درب از mdf  ۳میل با روکش کاغذی و ملامینه معمولا برای ساخت دربهای کمد دیواری استفاده می شود وmdf  های ۸ و۱۶ میل روکش ملامینه را در ساخت درب های کارشده در پارتیشن بندی های اداری استفاده می کنند .
هرچند استفاده از این ورقها برای ساخت درب های اتاقی ویا سرویسی نیز مشکلی ایجادنمی کند .اما به لحاظ هزینه ای وکیفی جایگزین های مناسب تری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به درب hpl اشاره کرد.

درب mdf

ساخت درب ام دی اف :

ساخت درب mdf توسط ما به صورت کلی و جزئی قابل انجام می باشد برای این منظور می توانید با شمارهای مندرج در وب سایت در ساعات  و روزهای اداری با ما در تماس باشید .همچنین شما  می توانید در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری نیز با ما تماس بگیرید.

قیمت درب mdf :

قیمت درب ام دی اف مانند سایر درب های مختلف می باشد عوامل  مختلفی می تواند در قیمت درب ام دی اف تاثیر گذار باشد از مهمترین فاکتورهای که در قیمت درب ام دی اف تاثیر گذار می باشد می توان به :

  • نوع  ام دی اف
  •  طول و عرض درب
  • یراق آلات
  •  تعداد درب
  •  و…

اشاره کرد.

تماس بگیرید