درب HDF کد H-28

درب HDF کد H-28

تماس بگیرید

مشخصات
در hdf کد H-25

در hdf کد H-25

تماس بگیرید

مشخصات
درب ضد آب کد 030

درب ضد آب کد 030

تماس بگیرید

مشخصات
درب ضد آب کد 018

درب ضد آب کد 018

تماس بگیرید

مشخصات

یکی از مهمترین اجزای تکمیل کننده منازل، درب داخلی ساختمان است که کار تفکیک فضا را بر عهده دارد. دربهای داخلی در مدلها و طرح‌های مختلف در بازار موجود می‌باشند. درب امن به عنوان تولید کننده درب ساختمانی مفتخر است این محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به مشتریان عزیز عرضه نماید. 

مهمترین عامل در تعیین قیمت درب داخلی ساختمان، نوع روکش مورد استفاده برای درب است. گرانترین مدل درب داخلی محصولات با روکش چوب طبیعی هستند که دارای مقاومت بالا و ظاهری بسیار لوکس و شیک می‌باشند. انواع درب داخلی ساختمان با قیمت مناسب در فرشگاه درب امن موجود است و شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

دربهای داخلی از مهمترنی عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی ساختمانها به شمار می‌روند. با تعویض این دربها می‌توانید به طور کلی دکوراسیون منزل خودتان را تغییر دهید و ظاهری جدید برای منزل خود ایجاد نمایید. 

درب داخلی ساختمان

دربهای ساختمانی هم مانند دیگر عناصر موجود در ساختمان انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب داخلی و درب ورودی. درب داخلی به مدلی از دربهای ساختمانی گفته می‌شود که در قسمت داخلی ساختمان نصب می‌شوند. درب داخلی نقش بسیار تاثیر گذاری در ایجاد جلوه و زیبایی نمای داخلی ساختمانها دارد اما مهمترین کاربرد این دربها، تفکیک فضای اتاق از سایر قسمت‌های ساختمان می‌باشد.

درب های داخلی یک ساختمان، علاوه بر کارایی و نقش خود، می توانند به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند. درب داخلی ساختمان، شامل درب اتاق ها، سرویس بهداشتی و حمام است. درب های داخلی بر اساس محل نصبشان، می توانند دارای تنوع جنس مختلفی باشند. به عنوان مثال درب سرویس بهداشتی و حمام عموما از جنس ضد آب انتخاب می شود و از محصولات ام دی اف نمی‌توان به عنوان درب سرویس و حمام استفاده نمود.

خرید درب داخلی

انواع درب داخلی

درب داخلی ساختمان بر حسب نوع کاربرد و جنس آن به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع درب مورد استفاده در قسمت داخلی ساختمانها خواهیم پرداخت.

درب‌ های داخلی از جمله محصولاتی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکوراسیون منازل دارند. در هنگام خرید درب داخلی باید به نوع مکانی که درب قرار است در آن نصب شود دقت نمایید. هر درب برای کاربرد خاص طراحی شده است. درب هایی که در داخل ساختمان و برای جدا کردن بخش های داخلی ساختمان مانند اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و ورودی واحد نصب می شوند، درب های داخلی در ساختمان گفته می شود که معمولا چوبی هستند. البته برای تولید دربهای داخلی می‌توان از روکش چوب طبیعی و یا مصنوعی استفاده نمود. در ادامه به بررسی انواع درب داخلی بر اساس نوع روکش درب خواهیم پرداخت:

این درب ها عبارتند از :

  • درب HDF
  • درب PVC
  • درب ABS
  • درب MDF
  • در HPL
  • تمام چوب 

قیمت درب داخلی ساختمان

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید درب داخلی، قیمت درب است. به دلیل تنوع بالا در این محصولات و وجود مدلهای محتلف که با استفاده از روکش‌های متنوع تولید می‌شوند، بازه قیمتی این دربها بسیار گسترده است. اگر به دنبال خرید مدلهای ارزان قیمت در داخلی هستید، دربهای ام دی اف می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد و اگر به دنبال خرید یک درب با مقاومت بالا و ظاهری شیک هستید، دربهای چوبی و پلی وود می‌توانید بهترین گزینه باشد. دربهای چوبی معمولا به عنوان درب لوکس در بازار شناخته می‌شوند. درب داخلی بر اساس نوع کاربرد و نوع روکش مورد استفاده برای ساخت، دارای مدلهای بسیار متنوعی است.

برای استعلام و دریافت لیست قیمت درب داخلی ساختمان با شماره های درج شده در سایت درب امن تماس بگیرید.

درب سرویس بهداشتی

درب سرویس یکی از انواع درب داخلی است که باید در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم باشد. درب های سرویس بهداشتی این نوع از درب های ساختمانی از بدنه ام دی اف یا نئوپان با روکش ABS پوشانده می شود و به علت ضد آب بودن غالبا برای درب سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین مدل های درب سرویس درب ضد آب یا همان درب ABS  می باشد.

درب ام دی اف

درب ام دی اف که دارای روکش از ام دی اف هستند که به دلیل زیبایی و کیفیت آن ها مورد توجه قرار می گیرند و برای نصب در ورودی آشپزخانه و یا اتاق خواب مورد استفاده است که هم می توانید از روکش دار و بدون روکش آن استفاده کنید. این درب ها معمولا دارای قیمت مناسبی هستند. همان طور که اشاره شد دربهای ام دی اف از ارزان ترین مدلهای در داخلی به شمار می‌روند.

درب HDF 

نوع دیگری از درب ها که مناسب برای استفاده در فضای داخلی می باشند درب های اچ دی اف است. برای ساخت این نوع از درب ها یک کلاف چوبی مستطیل شکل به ابعاد درب ساخته می شود و بعد ورق های اچ دی اف بر روی کلاف پرس می شوند. برای اینکه مقاومت درب در برابر ضربه و شکستگی بیشتر شود، فضای خالی میان درب ها را با شبکه بندی چوبی پر می کنند.

درب ملامینه

این درب ها همان درب اچ دی اف هستند که با یک ورق ملامینه پوشیده شده اند و به دلیل براق بودن شان میزان خش دار شدن شان زیاد است. درب ملامینه یا درب HPL از شیک ترین مدل های درب داخلی می باشد. درب ملامینه دارای ظاهری براق است که ممکن است برای برخی از افراد جذاب باشد.

درب پی وی سی

درب پی وی سی برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب هستند. عدم آسیب پذیری این نوع از درب ها در برابر نفوذ آب برای محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانید از این نوع از درب ها برای ورودی نیز استفاده کنید. قیمت درب ضد آب دستشویی و فضاهای مرطوب معمولا بالاتر قیمت درب اتاق و سایر درب ها  است. البته دربهای پی وی سی را می توان به عنوان در اتاق نیز نصب و مورد استفاده قرار دهید.

درب پلی وود

درب پلی وود یا همان درب چوب پلاست یکی از محبوب‌ترین مدلهای درب ضد آب مورد استفاده در ساختمانهاست. این دربها دارای ظاهری بسیار شیک و مقاومت بسیار بالاست. دربهای پلی وود در دسته محصولات لوکس و گران قیمت درب داخلی ساختمان قرار دارند که بیشتر به عنوان درب ضد آب سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته می‌توان از این دربها به عنوان درب اتاق هم استفاده نمود.

دربهای داخلی تمام چوب

دربهای چوبی از گذشته به عنوان محبوب ترین و مقاومترین مدلهای درب داخلی و درب ورودی در ساختمانها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این محصولات دارای ظاهری بسیار شیک تر از سایر مدلها بوده و می‌توان با استفاده از ایجاد حکاکی های تزئینی بر روی درب، بر زیبایی این محصولات افزود. قیمت درب داخلی چوبی به طور معمول از سایر مدلهای بیشتر است و به عنوان دربهای لوکس و گران قیمت در بازار شناخته می‌شوند.

در های چوبی صاف با استراکچرهای توخالی یا پر تولید می‌ شوند و سطح این درب ها با رنگ پوشانده می شود. درب های توخالی معمولا ارزان ترین مدل های درب داخلی ساختمان می باشد ولی این درب ها نمی تواند عایق خوبی برای گرما و صدا باشند. قیمت: قیمت درب های توخالی ارزان تر و قیمت درب توپر، گران تر است. ممکن است این درب ها دارای روکش‌های چوبی نامتعارف و خاص باشند که قیمت آن‌ها  افزایش می‌دهد. 

درب شیشه‌ ای در دکوراسیون منزل

مدلهای درب شیشه‌ای بسیار زیاد و متنوع است. این درب ها را می‌توان در نقاط کانونی خانه و جاهای خاص، مانند جایی از خانه که در آن به نور بیش‌تری نیاز است، استفاده کرد. در عکس بالا یک درب آینه ای تک‌پنلی را می‌بینید که بسیار مناسب حمام و سرویس بهداشتی است. 

درب های فرانسوی بسیار زیبا و دلربا هستند. این درها بسیار مناسب تالارها، اتاق مطالعه، اتاق غذاخوری، و فضاهای نشیمن هستند. اگر به دنبال دربی خاص هستید درهای شیشه‌ای طرح‌دار بسیار گزینه‌های مناسبی هستند. این درب به خودی خود یک اثر هنری است اما قیمت بسیار بالای دارد.

درب کمد در دکوراسیون منزل

یکی از انواع درب داخلی، درب کمد دیواری است. این دربها را می‌توان به صورت ریلی، کشویی، باز شو و .... تولید نمود. دربهای کمد دیواری همچنین می‌توانند به صورت تک لنگه و یا دولنگه تولید شوند.

درب های تاشو در روزگار قدیم معمولا به دلیل نصب سخت آن مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. اما امروزه با پیشرفت ساخت‌وساز از این درب ها نیز می‌توان استفاده کرد. با استفاده از این درب ها می‌توان بدون باز کردن کل درب ها قسمتی از در کمد را باز کرد. این درب ها نسبت به درب های دوتایی فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند.

بررسی ویژگی‌های انواع درب داخلی

درب داخلی بر اساس متریال مورد استفاده برای ساخت دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های درب داخلی ساختمان می‌پردازیم:

  • درب های داخلی اچ دی اف دارای عایق صوتی و حرارتی هستند.
  •  درب پی وی سی نصب آسان و سریعی دارند و می توانید از ابزار آلات لوکس برای آن ها استفاده کنید و به دلیل تنوع در طرح و رنگ هر سلیقه ای را پوشش می دهند.
  •  درب ای بی اس، ضد آب و ضد خش است.
  •  استفاده از درب تمام چوب که قبل از ساخت خشک شده باشد دارای مزایایی مانند کاهش احتمال پوسیدگی، مقاومت در برابر حشرات و افزایش کیفیت و رنگ پذیری و قابلیت ابزار خوری است.
  • دربهای پلی وود دارای طول عمر بالا و ظاهری بسیار شیک هستند.

در ادامه به بررسی برخی از معایب این دربها می‌پردازیم:

  • درب تمام چوب به نسبت دیگر درب ها گران تر است.
  •  درب اچ پی ال به علت براق بودن روکش امکان خراشیدگی و خش بر روی آن بیشتر است.
  • درب پلی وود دارای قیمت بالایی است.

دقت نمایید، درب داخلی را بر اساس نوع کاربرد انتخاب نمایید تا طول عمر محصولات افزایش یابد. خصوصا برای دربهای سرویس دقت نمایید از محصولات ضد آب و مقاوم خریداری نمایید.

نکات مهم در هنگام خرید درب داخلی

خرید درب داخلی از مهمترین اقدامات در هنگام ساخت ساختمانها و یا بازسازی آنها می‌باشد. کیفیت و زیبایی دربهای داخلی بر روی نمای ساختمان و راحتی استفاده کنندگان تاثیر بسزایی دارد. از این رو توصیه می‌شود قبل از خرید حتما تحقیق نموده و مناسب ترین محصول را متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری نمایید. در ادامه توصیه‌هایی برای خرید درب داخلی باکیفیت به شما عزیزان ارائه شده است:

  1. اگر درب اچ پی ال را انتخاب کرده اید دور تا دور آن را توسط رنگ یا نوار های ای بی اس بپوشانید زیرا آب به راحتی وارد چوب می شود.
  2. امکان دارد روکش پی وی سی بر روی درب ام دی اف در حمام به دلیل بخار و رطوبت به صورت پوسته در بیاید. به همین دلیل اگر قصد دارید از درب پی وی سی به عنوان درب ضد آب استفاده نمایید، باید به خوبی عایق بندی شود.
  3. دربهای ام دی اف برای نصب در سرویس و حمام اصلا گزینه مناسبی نیستند.
  4. اگر فضای منزل‌ تان وسیع است، در انتخاب رنگ درب آزاد هستید. می توانید مناسب با سلیقه‌ تان درب‌ ها را رنگ‌ آمیزی کنید. در صورتی که فضای منزل‌ تان وسعت کمتری دارد، بهتر است از رنگ سفید یا شیری و در کل از روشن‌ ترین فام رنگی، رنگ مورد نظرتان استفاده کنید. اگر رنگ درب‌ ها را با رنگ دیوارها انتخاب کنید، یکپارچگی خوبی ایجاد می‌ کنید. این کار از آشفتگی محیط کم می کند و از نظر بصری آرام بخش است. ناگفته نماند این انتخاب برای کسانی است که رنگ دیوارهای روشنی دارند. مثلا رنگ دیوارها آبی آسمانی است و رنگ درب یک درجه از آن روشن‌ تر انتخاب می‌ شود. 
  5. به ابعاد درب داخلی در هنگام خرید دقت نمایید. اندازه استاندارد برای درب‌ های یک لنگه داخلی، معمولا بر حسب نوع کارکرد فضا متفاوت است. عرض درب برای اتاق‌ های اصلی بین ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر، اتاق‌ های معمولی و سرویس بهداشتی‌ ها ۷۰ سانتیمتر است. ارتفاع درب‌ ها از ۱۸۵ تا ۲۰۰ سانتیمتر در نظر گرفته می‌ شوند. 

دربهای داخلی تک قاب یا پنلی؟ کدام بهتر است؟

نکته مهم در انتخاب درب، نوع طراحی و تعداد قاب آن است. باید توجه کنید اگر منزل شما شلوغ است و مبلمان‌ های زیادی دارید یا چند درب ، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند ، از درب‌ های ساده با بافت‌ های ظریف استفاده کنید. در صورتی که تمایل به انتخاب درب‌ های قاب‌ دار دارید، حتما تعداد قاب در، کم باشد. مثلا یک قاب کلی یا نهایت دو قاب را انتخاب کنید. در این حالت معمولا یک قاب در بالا و دیگری در پایین درب قرار دارد. این انتخاب از شلوغی و آشفتگی فضای شما کم می کند. 

درب های تک پنلی در دکوراسیون منزل

درب داخلی ساختمان

درب های تک پنلی مناسب خانه‌هایی هستند که وسایل آن دستی ساخته شده باشد. دربی که در عکس بالا می‌بینید یک در تک پنلی است. فقط یک یا دو عدد از این درب ها می‌توانند به خانه شما شخصیت دهند. از این درب ها بیش‌تر در سبک‌های تلفیقی و سبک کوچ‌نشینی اسپانیایی استفاده می‌شود.

درب داخلی دو پنلی ساده

درب اتاقی چوبی

همان‌طور که در نمونه‌های این مطلب خواهید دید تنوع در درب های دو پنلی بسیار زیاد است. این نوع خاص، با یک ضلع قوسی در پنل بالایی در خانه های فرانسوی و سبک تلفیقی زیاد استفاده می شود. این درب که شباهت زیادی با درب عکس بالا دارد دارای شیارهایی در درون پنل‌ها است. این درب ها یادآور دری های خانه‌های روستایی و مزرعه‌ای هستند. ریشه چنین درب هایی به سیستم کام و زبانه نجاری در نردبان‌های قدیمی و درب های ریلی بازمی‌گردد.

در این عکس نمونه‌ای از تعویض دو درب صاف را با دو درب دو پنلی می‌بینید.

درب های چوبی سه پنلی در دکوراسیون منزل

قیمت درب داخلی ساختمان

از درب های سه پنلی در اکثر سبک‌های معماری استفاده می‌شود. در این عکس یک درب سه پنلی ساده را می‌بینید. این درب ها به صورت رنگ‌ شده و یا با روکش چوبی (معمولا چوب درخت بلوط) تولید می‌شوند.

درب های چوبی سه پنلی که بسیار مستحکم و زیبا هستند هماهنگی خوبی با این خانه سنتی  و کلاسیک دارند. وجه تمایز درب داخلی سه پنلی قسمت مدور آن است. چنین طرح‌هایی را در معماری تلفیقی فرانسوی و ویکتوریایی می‌توان پیدا کرد.

درب های چهار پنلی در دکوراسیون منزل

درب های چهار پنلی از دیگر انواع درب های مورد استفاده در معماری کلاسیک هستند. احتمال این‌که در خانه دارای درب هایی با چارچوب‌های قوسی باشید بسیار کم است اما اگر خواستید این درب ها را تعویض کنید، درب های چهار پنلی انتخاب بسیار خوبی برای چنین چارچوب‌هایی هستند.

این درب چهار پنلی بسیار مناسب خانه‌هایی با سبک معماری ایتالیایی است.

درب های پنج پنلی در دکوراسیون منزل

یکی از انواع درب های مورد استفاده درب های پنج پنلی است. این درها در انواع توپر و توخالی تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم خانه‌ای که در عکس بالا می‌بینید سطوح زیبای درب های پنج پنلی هستند.

درب های شش پنلی در دکوراسیون منزل

یکی از رایج‌ ترین و محبوب ترین مدل های درب داخلی ساختمان، درب های شش پنلی است. این درب ها در انواع توپر و توخالی ( لیست قیمت ارزان تر) تولید می‌شوند.

هزینه ساخت درب اتاقی چوبی

 

درب داخلی لوکس و مدرن

 

خرید دربهای داخلی لوکس و شیک

اگر قصد دارید از محصولات لوکس و مدرن بازار خریداری نمایید، بهتر است به سراغ دربهای چوبی و پلی وود بروید. این دربها دارای ظاهری بسیار شیک تر و البته گران قیمت تر هستند.

به طور مثال دربی که در عکس بالا می‌بینید دارای یک پنل قوسی و نیر یک چارچوب قوسی است. این درب هم‌چنین دارای سطحی چوبی است که به آن جلوه زیبایی داده است. استفاده از چوب در سطح خارجی این درب، قیمت و ظاهر آن را تغییر داده است. دربهایی با سبک ساده و شیک امروزه بیشتر مورد پسند هستند و در اکثر منازل لوکس، شاهد نصب این مدل از دربها هستیم. دربها ساده را بیشتر با عنوان سبکهای اروپایی می‌شناسند.

درب داخلی و اتاقی شیشه ای

 

برای خرید انواع درب داخلی ساختمان با قیمت مناسب با فروشگاه درب امن تماس بگیرید.

در این مجموعه امکان تولید محصولات با طرح و ابعاد دلخواه امکان پذیر می‌باشد.

تماس بگیرید